Postgraduate and Training Department

It is responsible for preparing and implementing the university's graduate studies plans for faculty members, assistants and employees or those whom are employees of various work within the university's department's competence. It also takes the necessary measures regarding the dispatch of faculty members and university's assistants abroad for the purpose of conducting graduate studies. The administration exercises its competencies through the following offices:

Branches of offices for the Department of Graduate Studies:

It is concerned with the following:

  • Receiving nominations from various employers - including the organizational divisions of the university - for the purposes of higher study at home, classification and classification
  • Identify and identify areas of open graduate study inside and the numbers that can be directed to them.
  • Participate in conducting the necessary research and studies to determine the possibility of creating new specializations for postgraduate study and developing existing ones.
  • Preparing graduate plans and programs at home and supervising their implementation.
  • Preparing the draft budget necessary to implement, study, analyze and take the necessary measures to overcome the difficulties and problems it faces.
  • Receive reports and follow up on the implementation of postgraduate plans and programs at home, study and analyze them and take the necessary measures to overcome the difficulties and problems facing implementation.
  • Research and study requests to extend the higher study inside, propose the necessary procedures for the study by extending or terminating it, and ensuring that the students return to start their work with the entity they follow and presenting them to the University Council.
  • Participation in seminars, seminars and scientific forums related to the activity of the office at home and abroad.
  • Preparing periodic and annual follow-up reports on the activity of the office.
  • Participation in the work of committees and working groups related to the activity of the office.

It is concerned with the following:

  • تلقي الترشيحات من مختلف جهات العمل – بما ذلك التقسيمات التنظيمات المختصة بالجامعة – لأغراض الدراسة العليا بالخارج وتصنيفها وتبويبها.
  • إعداد خطط وبرامج الدراسات العليا بالخارج واتخاذ إجراءات اعتمادها ومتابعة تنفيذها بالتنسيق مع الجهات المختصة.
  • إعداد مشروع الميزانية اللازمة لتنفيذ خطط وبرامج الدراسات العليا بالخارج ومتابعة اعتمادها.
  • تلقي تقارير متابعة تنفيذ خطط وبرامج الدراسات العليا بالخارج, ودراستها وتحليلها واتخاذ الاجراءات اللازمة لتذليل مايواجه التنفيذ من صعوبات ومشاكل.
  • التنسيق مع الجهات المختصة في شأن الطلبة الموفدين للدراسة العليا بالخارج, وإبداء الرأي حول بحث ودراسة طلبات تمديد البعثات الدراسية, أو إنهاء البعثة وضمان رجوع المبعوث لمباشرة عمله بالجهة التى يتبعها.
  • Participation in seminars, seminars and scientific forums related to the activity of the office at home and abroad.
  • Preparing periodic and annual follow-up reports on the activity of the office.
  • Participation in the work of committees and working groups related to the activity of the office.

يختص بما يلي :

  1. المساهمة في وضع مشاريع الخطط والبرامج التدريبية التى تعتزم الجامعة تنفيذها.
  2. الاشتراك في تحديد الجداول الزمنية لتنفيذ الخطة السنوية وذلك بالتنسيق مع التقسيمات التنظيمية ذات العلاقة بالجامعة.
  3. اتخاذ الترتيبات اللازمة لافتتاح واختتام البرامج التدريبية على ضوء الخطة المعتمدة للجامعة وإعداد جداول المحاضرات والحصص وتوزيعها على أعضاء هيئة التدريس والمدربين.
  4. تجميع الترشيحات الواردة من التقسيمات التنظيمية بالجامعة وكلياتها وتصنيفها حسب كل برنامج تدريبي.
  5. تنفيذ البرامج الواردة بخطط الجامعة وكلياتها.
  6. إعداد الإعلانات عن الدورات والبرامج التدريبية وفق المواعيد المحددة بالخطة وذلك بالتنسيق مع التقسيمات التنظيمية بالجامعة.
  7. المساهمة في تنفيذ البرامج التدريبية وإعداد تقارير عنها.
  8. إعداد التقارير الدورية والمطلوبة عن نشاطات المكتب.
  9. القيام بما يسند إليه من أعمال تتفق وطبيعة عمل المكتب.